Botten del:
Blocket är borrat till 88mm,
strokad till 2,34L.
Vevaxeln är en Billet med Carillio vevstakar
& kolvarna är CP-Pistons.
Arp bultar rakt igenom.
Toppen:
Sug samt avgassida är portat.
Ferrera ventiler & Kelford Race fjädrar
Hks 280 kamaxlar sug/avgassida
Cosworth packning
Nismo Toppbultar
Insug:
Standard Gti-r till grunden borttagning
utav separata spjäll match portat & polerat.
Om svetsat för att passa ett 80mm spjällhus.
3" Ic-rör.
Avgas:
Custom grenrör & och separat wg 50mm
Garrett (Gt42r)
Bränsle:
Aeromotive (SKU11104) pump,
filter samt regulator AN-10 kopplingar
& slang. Spridare 1600cc.
Styrsystem:
Aem (plugg and play)
Drivlina:
Os Giken twin Plate clutch
PPG drevsats (rakskuren)
kolfiber kardanaxel.
Chassi:
Cusco skruvbur, fjäderbensstag fram & bak.
Cusco front lower brace & Powerflex bussningar.
D2 coilovers
Glasfiberdörrar, kolfiber huv/baklucka och lexan rutor.
|